Hoe ontvang jij je bezoek? Doe je dit nog steeds op de saaie ouderwetse manier van een automatische mail? Dit hoeft allang niet meer! Je kan tegenwoordig via een bezoekersregistratie receptie mensen uitnodigen en ontvangen. Je stuurt ze via de Aanwezigheidsregistratie app een uitnodiging die je geheel naar huisstijl kan maken. Wat zijn nu de voordelen van de digitale receptie en hoe werkt dit nu eigenlijk precies? In deze blog lees je daar meer over.
Voordelen
Een digitale receptie heeft een hoop voordelen voor je bedrijf. Om te beginnen neem je onnodige receptietaken uit handen van de receptionist. Zo heeft deze veel minder papierwerk en kan hij/zij zich volledig focussen op de bezoeker. Ze hoeven de bezoeker niet meer uit te nodigen, niet meer aan te melden en niet meer te registeren. Dit scheelt allemaal een hoop werk en tijd. Je zou zelfs nog kunnen gaan voor een onbemande receptie. Dan bespaar je kosten op het personeel.
Een ander voordeel van een digi-receptie is dat je een professionele uitnodiging in je eigen huisstijl kan sturen. Je kan nu in één keer een professionele uitnodiging met alle COVID en algemene voorwaarden plus route beschrijving sturen. Zo creëer je meteen al een enorme wauw-factor bij je bezoeker.
Hoe werkt het?
Een digitale receptie werkt heel gemakkelijk. Je moet via het Webportaal iemand uitnodigen. De desbetreffende persoon ontvangt de uitnodiging. Als hij deze ontvangen heeft moet hij de covid-vragenlijst invullen, wanneer hij dit gedaan heeft krijgt hij een QR-code toegestuurd. Met deze QR-code kan hij zich contactloos aanmelden bij binnenkomst. Als de bezoeker zich heeft aangemeld ontvangt de uitnodiger een push notificatie. Deze weet dan meteen dat zijn bezoek is gearriveerd. Nu kan hij zijn bezoek gaan ontvangen. Zo als je ziet heb je geen receptie meer nodig als je al deze stappen nauwkeurig volgt.
